30.4.07

uge 2: rss

Så er det RSS, det drejer sig om.

Jeg har selv enormt mange blogs, jeg gerne vil kunne følge med i, men jeg glemmer altid adresserne. Eller også får jeg ikke lige igget i en periode. Der er det altså smart med RSS.

Jeg kan ikke nyde de fine blogs med alle deres farver og ting og sager - til gengæld går jeg ikke glip af indholdet. Og jeg har altid en genvej til de blogs, jeg godt kan lide at læse. Det er også nemmere at sortere i indlæggende, for det er hurtigt at scrolle forbi dem, der ikke fænger.

Jeg har brugt Bloglines i et par år nu, og dem er jeg glad for. Servicen er nogle gange lidt ustabil, men jeg synes, at det er nemt at bruge, og det er også nemt at sortere blogs. Google Reader havde jeg ikke prøvet før. Den er meget fin at se på, men jeg savner at man kan trække feeds mellem mapperne, og jeg synes, at det er lidt bagvendt, at man skal ind for hver enkelt indlæg og beslutte, om man vil dele det eller ej.

Jeg sætter min Blogroll ud i siden på min blog. Det kan være en af de måder, man finder nye blogs på - ved at nogen, man læser i forvejen, linker videre til en, man ikke kender. Sådan finder jeg tit gode håndarbejdsblogs.

Ingen kommentarer: