2.5.07

Uge 3: chat

Jeg chatter meget. Det er en nem kommunikationsform, mere uformelt end e-mail og hurtigere end at skulle finde et telefonnummer frem og ringe til nogen.

Det kan dog også være mere bøvlet. Det kan f.eks. tage lang tid at aftale ting via en chat. Jeg er med i en bestyrelse, hvor vi afholder generalforsamlingen on-line, og det har nogle gange været noget af et cirkus.

Jeg kan egentlig bedst lide at bruge AIM, som er America Onlines (AOL) instant messenger program. Jeg kan også godt lide gode gamle ICQ.

Endelig er der - hvis vi skal være rigtig traditionelle - IRC eller Internet Relay Chat. Det er helt tilbage fra den gang, man snakkede om mainframes og alting kørte på UNIX. Det er kodebaseret og indeholder en del små finurligheder. F.eks. kan man skrive /me smiles, hvilket programmet så skriver som *Rebekka smiles* Handlinger omgivet af stjerner kaldes emotes og er et forsøg på at få lidt af alt det, vi normalt siger med vores kropssprog, med ind i chatten.

Der var så også en en kode der blev til, at man slog en anden deltager med en ørred. Jeg er ikke helt sikker på, hvad den skulle dække over *g* ( <-- emote for at grine; man er vel doven).

Hvis du vil have fat i mig, kan du se, om jeg er online ude i venstre side.

Ingen kommentarer: